Zpracování osobních údajů
ZÁZNAMY O ČINNOSTECH ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
(dle NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále nařízení GDPR)
1) Označení správce
Dypromed, s.r.o. se sídlem Rozárčina 1480/7, 14000 Praha 4 - Krč, IČ 06368018, jednající Jakubem Kulhánkem, jednatelem
2) Účely zpracování
- evidence registrovaných osob a kupujících z internetového obchodu www.nanoplace.cz (dále jen internetový obchod)
- následné zasílání nabídek elektronickou poštou
- právním základem zpracování osobních údajů jsou objednávka zboží z internetového obchodu, registrace v internetovém obchodu případně pouze souhlas se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních nabídek
- u zaměstnanců správce jsou osobní údaje evidovány v rozsahu nezbytném pro vedení pracovněprávní a daňové agendy a pro účely zdravotního a sociálního pojištění
3) Popis kategorií subjektů údajů a kategorií osobních údajů
- subjekty údajů jsou osoby, které mají zájem o koupi zboží z internetového obchodu a zaměstnanci správce
- zpracovávanými osobními údaji jsou jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého bydliště, kontaktní adresa, emailová adresa, telefonní číslo, to vše vždy v rozsahu a na dobu dle konkrétního souhlasu subjektu údajů se zpracováním jeho osobních údajů
4) Kategorie příjemců, kterým budou osobní údaje zpřístupněny
- zpracovatelé – jednotliví zaměstnanci správce, vázaní smluvní povinností mlčenlivosti a konkrétními postupy při zpracování osobních údajů. Tyto konkrétní postupy jsou specifikovány níže v části 6).
- zpracovatelé – externí dodavatelé účetních služeb, právních služeb, dodavatelé informačních systému pro správu internetového obchodu, přičemž aktuální seznam dodavatelů těchto služeb je na vyžádání k dispozici u správce, včetně přesného označení v jakém rozsahu, jakému zpracovateli a z jakého důvodu, byly osobní údaje správcem zpřístupněny.
- osobní údaje nejsou předávány do zahraničí, ani mezinárodním organizacím
5) Lhůty pro výmaz jednotlivých kategorií údajů
- osobní údaje budou vymazávány po odvolání souhlasu subjektu údajů, případně po uplynutí lhůty, na kterou byl souhlas poskytnut, do pěti pracovních dnů
- zpracovávané osobní údaje budou uchovávány nejdéle po dobu 10 let, případně, po poskytnutí nového souhlasu se zpracováváním osobních údajů se tato lhůta může v souladu s tímto souhlasem prodloužit
6) Technická a organizační bezpečnostní opatření
- subjekt údajů vyplní registrační formulář, případně objednávku bez registrace, obojí s poskytnutím souhlasu se zpracováním osobních údajů, případně pouze souhlas se zpracováním osobních údajů, to vše na www stránkách internetového obchodu, čímž dojde k zaevidování osobních údajů subjektu
- přímý přístup k osobním údajům subjektů mají zaměstnanci správce
- informační systém správce je provozován tak, aby bylo zřejmé kdo, kdy a jak s osobními údaji pracoval, každý zaměstnanec, má svá unikátní přístupová práva a informační systém eviduje, jednotlivé přístupy takto autorizovaných osob. Informační systém i jednotlivé pracovní stanice jsou připojeny k internetu, přičemž zabezpečení přístupu je provedeno šifrovaným přenosem zpracovávaných osobních údajů. Správce rovněž provádí pravidelné kontroly jak tohoto zabezpečení, tak namátkové kontroly přístupů a jejich účelů osobami k tomu oprávněnými.
- v případě odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů nebo uplynutí lhůty ke zpracování osobních údajů provede zaměstnanec správce jejich likvidaci jak v informačním systému, tak listinných podkladů, s výjimkou poskytnutého souhlasu a dokladu o jeho odvolání.
- kterýkoliv zaměstnanec správce ale i další osoby zpracovatelů, jímž budou osobní údaje subjektů zpřístupněny, jsou povinny a smluvním vztahem se správcem zavázány, oznámit jednateli správce jakékoliv ohrožení bezpečnosti osobních údajů, případně zjištěné zneužití osobních údajů.
- s ohledem na umístění osobních údajů a jejich evidencí jak listinných, tak elektronických, není potřeba, aby správce činil jakékoliv další ochranné opatření před živelnými pohromami
- všechny osoby zpracovatelů a zaměstnanců byly před zpřístupněním osobních údajů správcem poučeny o svých povinnostech ve vztahu k ochraně osobních údajů, účelech jejich možného využití, jakož i o dalších povinnostech a současně byl s těmito osobami navázán smluvní vztah, jehož předmětem jsou tyto uvedené povinnosti a povinnost mlčenlivosti.
- ukáže-li se potřeba provést zvláštní opatření dle článku 32 Nařízení GDPR, správce tyto v konkrétních případech neprodleně provede. (Jedná se o povinnost správce s přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva a svobody fyzických osob, provést vhodná technická a organizační opatření, aby byla zajištěna úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku, případně včetně: pseudonymizace a šifrování osobních údajů; schopnosti zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a služeb zpracování; schopnosti obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě fyzických či technických incidentů; procesu pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování.)
V Praze 1. 4. 2021
________________________________
Jakub Kulhánek, jednatel
Dypromed, s.r.o.